Lieve

Dit bier werd gebrouwen in periode 1996 -1997. Op donderdag 21 december werd Lieve voor het eerst gepresenteerd aan een 150-tal commerciële medewerkers van Interbrew Nederland. Over het bier wordt verteld dat de brouwmeester dit zijn beste bier vond en het liefkozend 'Mijn Lief' noemde. Eigenlijk wilde hij dit bier in eerste instantie voor zichzelf bewaren, nu echter vond hij de tijd gekomen om ook andere bierliefhebbers met het bier kennis te laten maken. Hij noemde zijn lievelingsbier Lieve. Op het etiket wordt een cherubijntje afgebeeld, zoals Cupido, het symbool van de liefde. Het bijbehorende glad wordt een 'Lieverdje' genoemd. De reclame-campagne werd begeleidt door de slogan 'Liever een Lieve' en 'Een bier om verliefd op te worden'. In 1997 werd de naam van het bier gewijzigd van Lieve naar Lieve Royale. Het alcoholpercentage werd verhoogd van 5% naar 6%.

Lieve

Dit bier werd gebrouwen in periode 1996 -1997. Op donderdag 21 december werd Lieve voor het eerst gepresenteerd aan een 150-tal commerciële medewerkers van Interbrew Nederland. Over het bier wordt verteld dat de brouwmeester dit zijn beste bier vond en het liefkozend 'Mijn Lief' noemde. Eigenlijk wilde hij dit bier in eerste instantie voor zichzelf bewaren, nu echter vond hij de tijd gekomen om ook andere bierliefhebbers met het bier kennis te laten maken. Hij noemde zijn lievelingsbier Lieve. Op het etiket wordt een cherubijntje afgebeeld, zoals Cupido, het symbool van de liefde. Het bijbehorende glad wordt een 'Lieverdje' genoemd. De reclame-campagne werd begeleidt door de slogan 'Liever een Lieve' en 'Een bier om verliefd op te worden'. In 1997 werd de naam van het bier gewijzigd van Lieve naar Lieve Royale. Het alcoholpercentage werd verhoogd van 5% naar 6%.