Frans Hals Bier

Dit bier wordt gebrouwen sinds 2013. Het Frans Hals museum bestaat in 2013 100 jaar en ter ere van deze gelegenheid is 2013 in Haarlem uitgeroepen tot Frans Hals jaar. Natuurlijk kan Jopen niet ontbreken in dit bijzondere jaar in Haarlem met het Frans Hals bier. Jopen heeft haar Kuitbier vernoemd naar deze bekende Haarlemse schilder. Eerder vernoemde zij hun Weizen naar Malle Babbe, de dame die door Frans Hals werd vereeuwigd op een van zijn schilderijen. Dit bovengistende bier heeft zachte, frisse tonen uit haver en tarwe (speciaal voor het Frans Halsbier geselecteerd) en een karaktervolle hopbitterheid. Het bier wordt ongefilterd afgevuld. Kuitbier is een historisch Nederlands bier dat in de Middeleeuwen onder andere in Haarlem gebrouwen werd. Het bier wordt gebrouwen uit drie granen; haver (minimaal 45%), tarwe en gerst. Het was de voorloper van het Hoppenbier, dat sinds 1501 op kwam. De Nederlandse brouwers zijn uitgedaagd door de CNB (Campagne Nederlandse Bierstijlen) om de vergeten Nederlands Biercultuur weer zichtbaar te maken voor het publiek, door het opnieuw brouwen van deze oude bierstijl.

Frans Hals Bier

Dit bier wordt gebrouwen sinds 2013. Het Frans Hals museum bestaat in 2013 100 jaar en ter ere van deze gelegenheid is 2013 in Haarlem uitgeroepen tot Frans Hals jaar. Natuurlijk kan Jopen niet ontbreken in dit bijzondere jaar in Haarlem met het Frans Hals bier. Jopen heeft haar Kuitbier vernoemd naar deze bekende Haarlemse schilder. Eerder vernoemde zij hun Weizen naar Malle Babbe, de dame die door Frans Hals werd vereeuwigd op een van zijn schilderijen. Dit bovengistende bier heeft zachte, frisse tonen uit haver en tarwe (speciaal voor het Frans Halsbier geselecteerd) en een karaktervolle hopbitterheid. Het bier wordt ongefilterd afgevuld. Kuitbier is een historisch Nederlands bier dat in de Middeleeuwen onder andere in Haarlem gebrouwen werd. Het bier wordt gebrouwen uit drie granen; haver (minimaal 45%), tarwe en gerst. Het was de voorloper van het Hoppenbier, dat sinds 1501 op kwam. De Nederlandse brouwers zijn uitgedaagd door de CNB (Campagne Nederlandse Bierstijlen) om de vergeten Nederlands Biercultuur weer zichtbaar te maken voor het publiek, door het opnieuw brouwen van deze oude bierstijl.